Verksamhet

Föreningens styrelse håller möte en gång i månaden, förutom under semsterperiod. En gång om året håller föreningen årsstämma dit medlemmar kan lämna motion. Föreningen har också en trädgårdgrupp.

Styrelsen håller möte en gång i månaden, med undantag under sommarsemester, och ser då till att föreningens löpande arbete sköts. En halvtimma före varje styrelsemöte är alla medlemmar välkomna till föreningslokalen för att träffa styrelsen. Styrelsen informerar medlemmar om till exempel beslut eller åtgärder i månadsbrev som presenteras i varje port.

Ordinarie stämma hålls en gång om året. Kallelse till stämman utfärdas personligt genom utdelning. Årsredovisningar delas ut till samtliga medlemmar.

På stämman utses styrelsemedlemmar och valberedning för det kommande året. I stadgarna finns närmare information om datum och regler som gäller för bland annat rösträtt, kallelse och stämma.

Den medlem som önskar en punkt på stämman lämnar en skriftlig motion där ärendet redovisas till syrelsen. Motioner lämnas i god tid före stämman för beredning av styrelsen.

Valberedningen har till uppgift att till stämman föreslå personer som ska ingå i styrelsen. Vi intresse att delta i styrelsearbetet eller om man vill föreslå en medlem, ta kontakt med valberedningen. Kontaktuppgifter i varje port.

Föreningen anlitar en auktoriserad revisor för att gå igenom styrelsens arbete. På föreningsstämman rekommenderar revisorn föreningen att antingen bevilja eller inte bevilja styrelsen ansvarsfrihet.

Trädgårdsgruppen

Föreningen har en trädgårdsgrupp som ansvarar för att hålla de gemensamma yttre utrymmena i god kondition och förnya och förbättra dem. Gruppen ansvarar också för föreningens städdagar – en på våren och en på hösten.
Om du är intresserad av att delta i arbetet, hör gärna av dig till gruppen.